Druga nedelja škole kodiranja za decu „MakeCode“: Kako napraviti mašinu za proricanje sudbine

U okviru letnje škole kodiranja za decu koju je kreirao Microsoft, najmlađi korisnici računara mogu pronaći uputstva za izradu veoma zanimljivih i kreativnih projekta.

Prethodne nedelje ljubiteljima programiranja predstavili smo ideju i način izrade Mikro ljubimca, koji se uz malo mašte i materijala može napraviti u kućnim uslovima.

Kao što smo već objasnili „MakeCode“ je projekat grupe stučnjaka i kreativaca koji su stvorili internet platformu za učenje (makecode.com) koja najmlađe korisnike kompjutera uči kako da upotrebljavaju tehnologiju.

Na drugoj radionici predstavljen je projekat Mašina za proricanje sudbine.

Ovaj projekat može doneti mnogo zabave vašoj deci, jer će im omogućiti da dobiju odgovore na razna pitanja. To mogu biti odgovori na jednostavne upite kao što su „Šta da radim danas?” ili „Da li ću dobiti sladoled za ručak?”, „Koja je sledeća igrica koju će moj brat igrati?” ili „Da li moram da idem u krevet baš sada?”

Mašina za proricanje sudbine je zabavan, lagan projekat koji ćete moći da izvedete sa vašom decom koristeći Circuit Playground Express i neke jednostvane hobi materijale.

Za ovaj projekat vam je neophodano da imate:

  • Kompjuter sa internet konekcijom i USB portom.
  • Circuit Playground Express Base Kit (pogledajte na https://www.adafruit.com/product/3517) u koji spadaju Circuit Playground Express tabla, USB kabl, baterije i kutija za baterije
  • Papir – po mogućstvu malo deblji
  • Makaze
  • Selotejp
  • Markeri u boji, hemijske ili olovke
  • Stikeri ili nešto čime želite da dekorišete vašu mašinu za proricanje sudbine

Prvi korak: Zamislite vašu mašinu za proricanje sudbine

Da li želite da ona daje jednostavne da, ne ili možda odgovore? Da li želite da to bude nasumični generator? Možda želite da ima specijalizovane odgovore kao što su igrice koje igrate, tipovi sladoleda, knjige koje želite da čitate i sl. Iskoristite maštu da biste biste napravili originalnu mašinu za proricanje sudbine.

Drugi korak: Napravite mašinu za proricanje sudbine

Pogledajte video

  • Postavite Circuit Playground Express na sredinu lista papira.
  • Pratite konturu table i postavite oznake da biste markirali segmente za deset svetala. Ako želite možete napraviti manje od deset opcija na vašoj mašini.
Figure 2 – Fitting your lights.

 

 

 

 

 

 

  • Nacrtajte segmente na vašem papiru koristeći lenjir ili neku ravnu ivicu.
  • Napišite različite odgovore ili opcije za svaki segment.
  • Isecite oblik vaše mašine za proricanje sudbine (krug, trougao ili kvadrat).
  • Koristeći selotejp traku ili dvostranu traku zalepite vašu Circuit Playground Express tablu na papir.
  • Napravite rupu u vašem papiru u blizini porta za baterije koristeći Circuit Playground Express.
  • Provucite žicu iz kutije za baterija kroz rupu i povežite sa Circuit Playground Express-om.
  • Zalepite kutiju za baterije na pozadinu papira.
  • Dekorišite vašu mašinu za proricanje sudbine.

Treći korak:

Figure 3 – Coding the Circle Playground Express.

 

 

 

 

 

 

Ostale mogućnosti:

Da biste uneli više kompleksnost u vaš kod, možete da napravite da se menja boja u zavisnosti položaja svetla na ploči.

Na primer, ako nasumični broj pokaže odgovor da, on može biti zelene boje, dok odgovor ne može biti crvene. Isto tako možete odabrati neku treću boju za odgovor možda.

Ovaj zanimljiv projekat koji je nastao u durgoj nedelji „MakeCode“ radionice možete pronaći na sledećem linku https://www.microsoft.com/en-us/research/blog/summer-of-makecode-for-kids/?OCID=msr_blog_makecode1_fb u kategoriji Week 2: Fortune Teller.

Naredne nedelje predstavićemo treći projekat Minecraft Obstacle Course.

Izvor: microsoft.com

Close
Close