Netflix ubrzava prodor u svet gejminga – Planira da udvostruči ponudu igara
Netflix ubrzava svoj prodor u svet video igrica sa planovima da udvostruči svoj katalog ponude do kraja godine.
Od prošlog novembra, kompanija je predstavila igre kao način da zadrži angažovanje korisnika na platformi. Igre su dostupne samo pretplatnicima, ali moraju da se preuzmu kao zasebne aplikacije.
Igre su dosad preuzete ukupno 23,3 miliona puta i prosečno 1,7 miliona korisnika dnevno, prema izveštaju “Apptopia” kompanije za analizu aplikacija. To je manje od 1% od 221 miliona Netflix-ovih pretplatnika.
Važnost igara za Netflix-ovu ukupnu strategiju je porasla poslednjih meseci, jer se kompanija suočava sa sve intenzivnijom konkurencijom. U drugom tromesečju, Netflix je izgubio skoro milion pretplatnika, nakon što je izgubio 200.000 pretplatnika tokom prvog tromesečja — prvi pad pretplatnika u poslednjoj deceniji.
U prošlogodišnjem pismu akcionarima, Netflix je rekao da su “Epic Games” i “TikTok” trenutno njegovi najveći rivali.
“Jedna od mnogih prednosti Netflix-a u sprovođenju strategije je mogućnost da se angažuje nakon što se emisija prvi put pojavi na platformi” rekao je analitičar Prosek Partners Tom Forte.
Ipak, glavni operativni direktor Netflix-a Greg Peters rekao je prošle godine da je kompanija bila “mnogo meseci i godina u procesu učenja kako igre mogu da zadrže korisnike na usluzi”.
Trenutni katalog kompanije od 24 igre pokriva različite žanrove i Netflix emisije, kao što je “Stranger Things: 1984”. Nekoliko je napravljeno po uzoru na popularne kartaške igre, kao što su “Mahjong Solitaire” i “Exploding Kittens”.
Katalog će do kraja godine narasti na 50 igara, uključujući “Queen’s Gambit Chess”, zasnovan na hit Netflix seriji, prema predstavniku kompanije.
Netflix je bio oprezan u pogledu toga kako planira da video igrice učini ključnim delom strategije kompanije, a ne samo sporednim hobijem.
“Još uvek namerno prećutkujemo stvari jer i dalje učimo, eksperimentišemo i pokušavamo da shvatimo koje stvari će zaista imati odjeka kod naših članova, koje igre ljudi žele da igraju“, rekla je Leanne Loombe, direktorka Netflix-a za spoljne igre.
Netflix je ranije ove godine nagovestio da će licencirati intelektualnu svojinu za svoje nove dodatke za igre.
Netflix je privukao spoljne programere za svoj trenutni katalog, ali je i kupio tri studija za razvoj video igara u protekloj godini. Sve to doprinosi rastućim investicijama. Netflix nije otkrio koliko troši na razvoj svog segmenta video igara, ali napori su intenzivni. Akvizicija finskog razvojnog gejming studija “Next Games” koštala je striming giganta oko 72 miliona dolara.
Do sada, brojke preuzimanja za Netflix igre su daleko ispod vodećih mobilnih igara — Subway Surfers, Roblox i Among Us, — od kojih svaka ima više od 100 miliona preuzimanja, prema Apptopia. Ipak, preuzimanja su polako rasla od maja, nakon trenda pada koji je počeo u decembru.
“Moramo da zadovoljimo naše članove tako što ćemo imati apsolutno najbolje u kategoriji. Moramo da budemo odlični u tome. Nema smisla samo biti u tome“, rekao je izvršni direktor Netflix-a Reed Hastings.