Tokom najave Windows-a 11, prošlog meseca, Microsoft je istakao da će novi operativni sistem implementirati novi DirectStorage API. Ovaj API menja način na koji igre očitavaju podatke sa NVMe SSD-ova, omogućavajući mnogo veće brzine i kraće vreme učitavanja.
Sada izgleda da će DirectStorage stići i na Windows 10, tačnije na verziju 1909 i novije. Ovo je najavljeno zajedno sa objavom prvog developer preview-a pomenutog API-ja.
DirectStorage je debitovao na Xbox Series X i S konzolama, a služio je kao osnovica za Xbox Velocity Architecture. Microsoft je nakon toga objavio da funkcija stiže i na Windows, ali se u to vreme pretpostavljalo da će to biti Windows 10. Kada je objavljen za Windows 11, izgledalo je kao da Windows 10 korisnici možda neće dobiti DirectStorage, ali izgleda da to ipak neće biti tako.
Kada su u pitanju prednosti, koje DirectStorage implementira, ima ih nekoliko. Prvo, omogućava da se više IO zahteva obrađuje istovremeno. Pored toga, moguće je koristiti pun protok NVMe diskova. Takođe, GPU sada može da podrži dekompresovanje podataka u igrama kako bi se proces ubrzao još više.
Ono što je potrebnoi istaći, jeste da će igre ubuduće morati da se kreiraju specijalno za DirectStorage, ali će nastaviti da rade i na računarima koji ne podržavaju API, tako da korisnici ne moraju da brinu o kompatibilnosti. Međutim, biće potreban NVMe SSD kako bi se koristio DirectStorage.
Izvor: Microsoftov DirectStorage API za igre stiže na Windows 10 (benchmark.rs)